det är enklare att låtsas -

Många säger att när du tänker en negativ tanke om dig själv ska du direkt tänka två positiva om dig själv. För att ta bort det negativa eller något antar jag. Detta har jag fått höra tusen gånger och jag har aldrig fattat hur man gör. Jag har bara nickat och sagt mm, men aldrig lyckats. Jag har försökt, om och om igen men inte tycker jag bättre om mina ben eller min kropp eller mig själv för det. Antingen har jag för lite tålamod eller så är det bara så, att jag inte kan. Men andra har ju lyckats och jag har aldrig fattat hur man gjort. De säger det som att det är enkelt, att det bara är till att säga något positivt om sig själv och sen är nästan allting bra. 

Jag har aldrig lyckats och jag vet att ni är många där ute som inte heller fattar hur dem som lyckas gör. Jag kan stå och säga att jag har fina ögon, fint hår och fina händer men det är en heeeeelt annan sak att verkligen tro på det. Det är så sjukt lätt att lura någon och ännu värre är det när man lurar sig själv. Jag kan säga till mig själv att jag har exempel fina ögon men jag tror inte på det. Det är två helt olika saker, att säga något men att sen mena det... jappp, de är cp svårt..

Anorexi, texter | |
#1 - - Lisa aka 08:

I mina ögon är du hur fin som helst och får iallafall alltid mig att le 😊❤️

Svar: Du är hur fin som helst bästa lisa!!! ♡♡♡♡
-

Upp